Wednesday 3 January 2018

Încetează să mai tragi concluzii

          Sunt o femeie cu trecut și știai asta. Asta pentru că întotdeauna am preferat să fiu sinceră atât cu cei din jur, cât și cu mine însămi. Experiențele trecutului m-au definit și m-au făcut ceea ce sunt astăzi, cu defecte și calități. Faptul că accept mereu să vorbesc deschis despre trecutul meu e una. Faptul că tu, care ai fost la un moment dat prezentul meu, îmi reproșai acest trecut, e alta. Observi că am spus că ai fost prezentul meu? Acum faci parte din același trecut despre care vorbeam mai sus.
            Ai un fler extrem de discutabil în ceea ce privește cititul oamenilor cu care ai de-a face. Uite singurul lucru pe care îl avem în comun: am dat dovadă de aceeași lipsă de fler în privința ta. Pe măsură ce scriu, îmi vine un episod în minte. 12 noaptea, prietenul tău cel mai bun îmi bate la ușă și rămâne la mine până la 3 noaptea. Ce concluzie ai tras tu? Este evident și nici nu mai are sens să reproduc. Ce s-a întâmplat de fapt? Ei bine, ne-am certat din cauza ta, el a venit la mine să lămurim lucrurile, căutând motivul pentru care și-a auzit de la mine niște cuvinte dureroase. A făcut ce ar face orice om rațional, m-a provocat la o discuție de 3 ore, iar eu am acceptat provocarea, deși aveam un avion de prins la ora 6 dimineața. Cum s-a desfășurat discuția noastră? Cu mine spunându-i că țin la tine, prietenul lui, și cu el având o criză de râs pe seama mea. Cât de justificată este acum reacția prietenului tău de la acel moment...
            Când m-ai întrebat ce s-a întâmplat în acea noapte, ți-am explicat, dar tu tot propriile concluzii le-ai tras, moment în care rolul meu în această discuție s-a încheiat. Nu simt nevoia să mă justific în general și nici să conving pe nimeni de nimic. De asta se va ocupa timpul. Iar când vei realiza că părerea ta a fost greșită, nu căuta iertarea la mine, te rog. Încearcă mai bine la o biserică sau o mănăstire, s-ar putea să ai parte de mai mult feedback pozitiv.
            Învață să îți faci propriile păreri, pe baza a ceea ce vezi la momentul respectiv, nu pe ceea ce crezi că vezi sau pe ce s-a întâmplat în trecut. Învață să deschizi gura și să afirmi ceva doar atunci când ești măcar aproape sigur pe ceea ce spui. Dacă faci o afirmație și ulterior cauți aprobare la cei din jur, arăți doar cât de prost stai la capitolul încredere în sine.
            Ți-aș fi explicat toate aceste lucruri de câte ori ar fi fost nevoie, dar dacă tu mi-ai trântit constant ușa în nas, nu te mira că acum nu mai vin să bat la aceeași ușă...

No comments:

Post a Comment